Hvad betyder en gammel russisk vittighed har at gøre med at få nye virksomhed?
Du øge din virksomhed i de sidste 12 måneder? Ikke diskriminere mellem flere nye kunder eller gamle klienter bruger flere penge–tælle stigning enten måde. Hvis du ikke gjorde det, bør du virkelig spørge dig selv hvorfor ikke.
Ja, jeg kender – det hele startede med Internet implosion. Så kom terrorangreb. Næste, den globale recession. Og efter, at en krig der truede med at destabilisere de verdensomspændende politiske strukturer for fred og harmoni. Hvem ved, hvad der bliver det næste, men faktum er, at ingen af disse “katastrofal” begivenheder har virkelig betød noget.
Hvordan kan jeg sige sådan noget? Fordi for de fleste af os, flere flere klienter eller et par ekstra posteringer kan forvandle en middelmådig år til en stor en. Og stor skala makro-niveau traumer og overgangen virkelig påvirke ikke vores mikro-niveau evne til at finde den næste klient eller gøre den næste aftale. Det eneste sted makro-ting sag er i dit hoved, men–for godt eller for dårligt – hvad der sker i dit hoved har tendens til at kraftfuldt påvirker hvad der sker i din virksomhed.
Yefim, en lettisk emigrant, der arbejdede for mig år siden fortalte en vittighed (hvis man kan kalde det det) fra den gamle Sovjetunion. Han sagde, “Hvad er forskellen mellem en amerikaner og en russisk?” “Amerikanske forventer ting at få det bedre, og russiske håber de Bliv værre.” Nå, efter et år eller to af glansløse, selv trist, virksomhed, du er sandsynligvis få mere som russiske: ikke sikker på, om tingene kan nogensinde blive bedre. Og du spørgsmålstegn ved, om du kan forbruge nogen ressourcer til at gøre noget ved det..
Når du mener, at verden går til helvede i en hånd-kurv, synes ikke tager skridt til at forbedre din forretning naturlige. Du forventer, at kunder og kundeemner vil sige nej til selv din bedste proposition. Efter et stykke tid stoppe du simpelthen forsøger.
Tænke mere business starter med tænker noget sådant er muligt–nej, sandsynlige – men hvis du har læst denne langt du stadig kan være en troende. Og hvis du tror, at øge din virksomhed er muligt–på trods af hvad der er rapporteret om aftenen nyheder–så er det tid til at få travlt. Ikke flere undskyldninger. Ikke vejret. Ikke sæson–jeg ligeglad om det er sommer eller jul eller Ramadan. Ikke engang økonomien.
Så hvad er den gode nyhed? I 1966 skrev Richard Farina en bog med titlen “Været ned så længe det ser ligesom op til mig.” Føle sådan? Stor, for at gøre en forskel vil være let. Du har sandsynligvis været hvilende så lang tid, nogen forbedring vil se blot vidunderlige.
Her er hemmeligheden.
Der er kun tre måder til at vokse din virksomhed: du kan finde nye kunder, du kan have dine kunder købe fra dig oftere, og du kan have kunder – gamle og nye – køb mere hver gang.
“Du mener det er det?”
Lyt nøje, græshoppe. Denne lille formel kan give stor indsigt i hvordan man griber din virksomhed lige væk–hvis du lade det.
Ønsker du hjælp? Svar på følgende spørgsmål.
Hvordan du i øjeblikket bruger til at finde nye kunder nu? Gå videre – lav en liste, selv om det er kun i dit hoved. Disse måder arbejder? (Ikke – nok ikke ellers du ville ikke læser dette.) Er de samme, du brugte et år siden? (Skam dig – de var ikke arbejder for et år siden, hvorfor skal de fungere bedre nu?)
Hvilke nye produkter eller services har du indført i de seneste seks måneder til at hjælpe dine nuværende kunder? (Du har ikke–bruger ingen penge.) Selvfølgelig ikke, de allerede har alle de ting, du sælger de tror, de har brug for.
Hvilke nye kombinationer af produkter eller produkter og tjenester, eller abonnementer eller vedvarende tjenester, eller… Det ufatteligt sindet hvor mange måder der er at øge værdien af hvert enkelt køb. Hvor mange af disse nye tilbud har du lavet til dine kundeemner og kunder i de sidste seks måneder? (Jeg vil ikke engang at vente på dine svar.)
Hvis du mediterer på hver af disse spørgsmål som en Zen Koan–opfinder du sandelig, mindst to– og måske mange–nye måder at øge din virksomhed.
Selvfølgelig, disse er ikke de eneste ting, du kan gøre, men de er en god start.
Kan ikke komme med nogen ideer? Lad dine kunder gøre arbejdet for dig–jo, det er i deres egen bedste interesse. Gøre en undersøgelse – ringe op til 10 eller 20 og finde ud af, hvad de har brug for fra dig, at de ikke kan få. Endnu enklere–brug en af de online-undersøgelse værktøjer såsom eller
Mens du er ved det, kan du forsikre, at din kerneprodukt stadig giver mening. Jo–købe klienter ikke det, som de plejede. Det kan kun betyde et par ting – enten du gør et dårligt stykke arbejde, fortæller folk, hvorfor de ønsker det, eller de vil bare ikke have det.
Begge af disse problemer kan løses, men det er vigtigt at sørge for du fastsættelse rigtigt. Hvis du løser din markedsføring og fortælle folk om noget ingen virkelig ønsker, spilder du bare penge. På den anden side, hvis dine produkter virkelig er rigtige for markedet, men du ikke kommunikerer effektivt–kan du ende med at ændre dine produkter unødigt.
Jeg håber, du indser fra denne enkle øvelse hvor nemt det er at hurtigt begynde at generere ny og stigende forretning. Bare spørg dig selv gode spørgsmål og opfinde nogle gode svar. Der er trods alt hvad tænkning er.
Derefter tage disse tanker og læg et par til handling.
–PL
(c) Copyright Paul Lemberg. Alle rettigheder forbeholdes